سلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان گرانقدر در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امیدوارم تا این لحظه و تا این تاریخ از ما راضی بوده باشید هدف فقط اموزش و شناخت بیشتر شما دوستان با رشته زیبای بدنسازی و فیتنس بوده و خیلی خوشحالم که با ما همراه هستید به علت درگیری کاری کمی نیستم ولی تو هر فرصت سعی میکنم باز هم در خدمت شما دوستان عزیز باشم تا فرصت دیگر که در خدمت شما باشم.....


امشب هم با یک مقاله دیگه در خدمت شما دوستان عزیز و گرامی هستم که میخام در مورد تغذیه در رشته بدنشازی و اصولا ورزش یک صحبت کوچیک با هم داشته باشیم اینها نکات بسیار مهمی هستند که اگه همه بتونیم ازش استفاده کنیم قطعا به نتایج خیلی مهمی میرسیم  و خیلی زود به خواسته و هدف ایده ال و بزرگ خودتون در ورزش دست می یابید پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید...

اصولا چربی در بدن هم برای ورزشکاران و هم واسه مردم عادی خوب نیست تو مقاله های قبلی گفتم مقدار کمی چربی واسه بدن خوبه چون از سایر اندام های ضعیف محافظت میکنه ولی بیشتر از یک مقدار مشخص شده تحت بی ام از دیگه خوب و مناسب نیست.

تغذیه نقش بسیار مهمی در رشد ، بهبود و تناسب اندام شما دارد ، و می توانید با یک برنامه رژیم غذایی کامل به بدنی با عضلات بدون چربی دست پیدا کنید.


بنابراین اگر می خواهید که به یک بدن با تناسب اندام عالی دست یابید باید شیوه زندگی خودتون رو تغییر بدید ، ان چیزی که بسیاری از مردم نمیدانند این هست که بین عملکرد متناسب تناسب اندام با برنامه تغذیه شما رابطه مستقیمی وجود دارد ، رژیم غذایی می تواند تاثیر مثبتی بر روند تمرینات شما داشته باشد اگر می بینید که بسیاری از ورزشکاران تا مرحله مستر المپیا دست پیدا می کنند باید بدانید که همگی از چند متخصص تغذیه بهره می برند.


اگر می خواهید که از دست چربی های اضافی خودتان خلاص شوید قبل از شروع تمرینات اگر مواد غذایی مصرف نکنید می تواند باعث سوختن چربی اضافی شود ، اما اگر هدف شما این بوده است که میزان وزن اضافی خودتون رو بیشتر کنید باید مصرف پروتئین و کربوهیدرات و انواع ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز بدن را بیشتر مصرف کنید تا قبل از تمرین بارگیری در بدن صورت گیرد.


قند خون پایین می تواند سبب خستگی زودرس و سرگیجه گردد ، یک میان وعده کوچک شامل کربوهیدرات بالا مثل یک عدد موز و یا سیب قبل از تمرین می تواند منبع خوبی برای ماهیچه های شما باشد.


پروتئین برای ترمیم و ساخت عضله پس از تمرین بسیار مهم و حیاتی هست ، مواد غذایی غنی از پروتئین مثل مرغ ، ماهی ، تخم مرغ، سویا ، لبنیات ، اجیل ، و یا ترکیبی از چندین ماده پروتئینی می تواند بر رشد ماهیچه ها موثر باشد.


باید این مورد را بدانید که به اندازه کافی مایعات مصرف کنید  نه فقط در طی تمرین ، بلکه حتی بعد از باشگاه و در طول روز ، در مورد کم ابی بدن و یا عمل دهیدراته شدن بدن این مورد را بدانید که سلول های عضلانی نمی تواند اکسیژن و مواد غذایی مناسب برای رشد ماهیچه ها را در اختیار بدن قرار دهد.


همان طوری که می دانید طبق عرف 8 لیوان اب در طول رو زمصرف کنید و لزومی ندارد هر وقت احساس تشنگی کردید مصرف مایعات داشته باشید قبل از احساس تشنگی مایعات مصرف کنید و بدین ترتیب میزان انرژی بیشتری در طول روز خواهید داشت و می توانید از بروز خستگی و سرگیجه و یا بی حالی جلوگیری کنید.