سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان عزیز و همراهان همیشگی در و.بلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

امیدوارم تا اینجا از خواندن مقاله ها خسته نشده باشید و تونسته باشم کمک هر چند کوچیکی در زمینه ورزشی و رشته های فیتنس و بدنسازی اون طوری که مورد پسند شما دوستان بوده باشد انجام داده باشم و باعث افتخاره که همچنان همراه ما هستید.


فردا شب راهنمایی کلی در مورد افراد تازه کار در رشته بدنسازی و فیتنس رو به پایان میبرم و در ادامه مقاله در مورد نحوه صحیح حرکات با دستگاه های بدنسازی و نیز تغذیه و مکمل های جایگزین رو با همدیگر مورد مطالعه قرار می دهیم.


همچنان به رشد و هدف بزرگتون تو زندگی ادامه بدید و تا زمانی که به اهدافتون دست نیافته اید خسته نشوید و ادامه بدید....

در ادامه به برخی از نکات اشاره میکنم که میتونه تو پیشرفت در زمینه ورزشی بسیار مهم و حیاتی باشد با ادامه مقاله با ما همراه باشید، اگر مطالب وبلاگ مورد پسندتون بود حتما به دوستان دیگر معرفی کنید و در پایان هر گونه نظری داشتید مشتاقانه پاسخ میدم.


برخی از افراد در پایان روز تمرینی حرکات پل اور و یا بالانس و شکم کار می کنند ، احتیاجی ندارد که هر روز تمرین شکم رو انجام بدید یکی از دانشمندان یزرگ در این زمینه می گوید که از نظر فیزیولوزیکی هر عضله ای که در بدن شما وجود دارد مانند یک چرخ دنده کار می کند اگر بتوانید در هفته 2 یا 3 بار حرکات تمرینی را انجام دهید بسیار موفق خواهید بود.


حتما در هر سنی که هستید حرکات کششی و انعطاف پذیری را قبل از شروع تمرینات انجام دهید تا زمانی که بدن به اندازه کافی اماده و گرم نشده باشد هر گونه تمرینات سخت باعث می شود که اسیب جدی  به بدن خودتون وارد کنید.


تمرین خود را در یک بازده زمانی دقیق انجام دهید ، به شخصه خیلی تاکید میکنم که تایم کاری خودتون رو تو باشگاه نهایت روی رنج 45 تا 1 ساعت قرار دهید برای اینکه بعد از یک ساعت بدن شروع به تولید هورمون استرس کورتیزوال می کند ،  بهترین بازدهی برای تمرینات بدنسازی زیر یک ساعت هست و صبح ساعت 9 یا 10 و بعدازظهر حدود ساعات 5 تا 6 بهترین زمان تمرینات ورزشی سخت هست برای اینکه در این زمان بدن بیشتر امادگی انجام فعالیت های سخت را دارد.


 بیشتر میتدیان در روزهای اول اگر در طول 3 هفته به نتایج قابل قبولی در ورزش نرسند شکسته خورده می شوند ولی باید بدانید که اولا در ورزش تلاش و پشتکار حرف اول را میزند و ثانیا پیشرفت در رشته های ورزشی تا حدودی هم به استعداد و ژنتیک بستگی دارد پس همچنان با قدرت به تلاشتون ادامه بدید و حتما باور و ایمان قلبی داشته باشید که در چند ماه دیگر شاهد نتایج عالی خواهید بود.


تغذیه پروتئین و کربوهیدارت کافی 

اگر توانستید از پروتئین غافل نشوید منبع پروتئین کافی ، تخم مرغ ، گوشت ، ماهی ، حبوبات ، پروتئین گیاهی ، و شیر و بسیاری از منابع دیگر می باشد که که در رشد عضلات شما بسیار مفید می باشد ، اگر بتوانید ویتامین های مورد نیاز بدن خودتون رو تامین کنید بدن شروع به افزایش استقامت و قدرت و ساخت عضلات می نماید.


ذهن خودتون رو تمرین دهید ، همان طوری که ایجاد عضلات و حجم بدنی بسیار مهم هست باید ذهن خودتون رو اماده کنید ، زمانی که بدن تحت فشار قرار میگیرد سیستم عصبی و مرکزی بدن اگر ارامش درونی نداشته باشد شروع به مبارزه می کند و اغتشاش و اشفتگی ذهنی باعث می گردد روز تمرینی بسیار بدی را تجربه کنید پس با ارامش کامل و اماده به باشگاه بروید.


تمرینات هوازی رو فراموش نکنید.

بسیاری از بدنسازان در باشگاه تمرینات هوازی را بسیار کمتر انجام می دهند برای اینکه هدف رو بیشتر تحت فشار قرار دادن عضلات می دانند ولی بیشتر افراد فیتنس کار تمرینات هوازی را مکمل تمرینات عضلانی میدانند پی اگر می خواهید به تناسب اندام فوق العاده دست یابید حتما تمرینات هوازی را در برنامه خودتون داشته  باشید.


در باشگاه حین تمرین مواد غذایی مصرف نکنید ، شاید این استدلال شخصی باشد ولی هر کسی برداشت خودش رو می کند اگر می توانید در حین تمرین از مصرف مواد غذایی و یا نوشیدن اب پرهیز کنید زمانی که اب رو مصرف می کنید در سیستم گوارشی و معده اختلال بوجود می اید و بدن زود خسته می شود و انرژی انباشته شده در بدن را جهت هضم غذای موجود در معده می کند ، به همین دلیل هست که می گویم هر گونه مواد غذایی رو نیم ساعت قبل از باشگاه میل کنید و بعد به تمرینات در باشگاه بادامه دهید.


در ضمن پس از پایان روز تمرینی میزان قند خونتون رو بیشتر کنید ، یک ماده غذایی شیرین مصرف کنید تا اینکه این شیرینی و شکر کمک می کند که پروتئین به عضلات برسد و زودتر انرژی جهت تقویت و بازسازی عضلات برسد و ریکاوری انجام می گیرد.