سلام و عرض ادب و احترام خدمت دوستان و عزیزان ورزشکار در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که دوستان هر روز برای پیشرفت و موفقیت خودشون علاقمند هستند و رشته فیتنس و ورزش نیز یکی ار پله های ترقی شما در زندگی می باشد ، پس با جدیت به هدفتون ادامه بدید ...

اگه تصمبم جدی گرفتید که ورزش زیبا و هیجان انگیز بدنسازی و یا فیتنس رو شروع کنید ، امکان دارد که برای مدت 4 هفته کمی به شما سخت بگذرد ، در این مورد نظم و انظباط بسیار مهم می باشد برای اینکه هر چقدر در رسیدن به هدف خودتون تلاش و پشتکار داشته باشید ادامه راه برایتان اسان خواهد بود.


یک نصیحت اولیه برای شروع مقاوم باش . این خیلی مهمه که توی ذهن خودتون اینو قبول داشته باشید که میتونید هر کاری رو انجام بدید ، سخت تلاش کنید و اگر یک برنامه غذایی کامل و برنامه تمرین عالی داشته باشید این رشته ورزشی بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود.


همیشه در ابتدای ورود به رشته بدنسازی چندین باشگاه را زیر نظر داشته باشید و به چند باشگاه سر بزنید و تمامی دستگاه های که برای ایجاد فشار و تحریک عضلات می توانید با اونها کار کنید مد نظر قرار بدید ، اینکه باشگاه در چه مکانی قرار دارد ، محیط باشگاه چگونه است، و ایا می تواند تمامی نیاز های شما رو کامل کنه حتما بهش توجه کنید.


دوستان اگه تو بدنسازی یا فیتنس پیشرفتی در ماه های اول نداشته باشید اصلا نگران نباشید این یک مورد عادی هست که همه در ابتدای ورود به باشگاه این امر را تجربه می کنند ، پیشرفت های خودتون رو از طریق عکس گرفتن ، دنبال کردن وزن خود ، و تغییرات محسوس که احساس می کنید دائما پیگیر باشید.


وقتی که به باشگاه می روید روز اول وزن خودتون رو اندازه بگیرید ، بعضی افراد در طی ورود به باشگاه و پس از چند ماه افزایش وزن را تجربه می کنند و برخی از افراد هم دچار کاهش وزن می شوند ، پس مدیریت خوبی داشته باشید و با هر هدفی که به باشگاه می روید حتما با برنامه کامل به خواستتون می رسید.


این مورد یکی از بهترین نکات ورزشی هست که حتما و همیشه قبل از شروع به تمرینات سخت در باشکاه حرکات کششی رو حداقل 10 تا 15 دقیقه انجام بدید اگر اینکار رو کامل شروع نکنید بدن زمانی که بدون گرم شدن کافی شروع به ورزش کردن کنید عضلات شما تحت اسیب جدی قرار می گیرد.


هر وقت که در باشگاه تمرینات خودتون رو انجام دادید بایستی به بدن و عضلات خودتون زمان استراحت کافی رو بدید چون فیبر عضلانی برای حجم زیاد در زمان استراحت و ریکاوری کامل بازسازی می شود پس  می توانید با یک شنا رفتن و یا یک پیاده روی ساده بدن خود رو ترمییم کنید.


اگر می توانید حتما یک برنامه غذایی کامل داشته باشید ، تا بتوانید نیازهای غذایی کاملتون رو تامین کنید و با مصرف کربوهیدرات و پروتئین کافی و میوه ها و سبزیجات نیازهای ضروری و ویتامین های بدنتون رو کامل کنید.


باید تا جایی که می توانید از مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودی جدا خودداری کنید اگر دوست دارید که به تناسب اندام عالی و زیبای خود برسید کمی بایستی به خودتون سختی بگیرید و یک برنامه غذایی کامل داشته باشید.


با اینکه از مصرف غذاهای سریع و فست فودی پرهیز می کنید باید تا جایی که می توانید از مصرف شکر و یا شیرین کننده های مصنوعی نیز خوداری کنید ، می توانید به جای ان از قندهای طبیعی مانند میوه ، عسل ، ابمیوه تازه ، استفاده کنید و هر چقدر  مصرف غذاها ی تازه و ابپز شده رو در برنامه خودتون قرار بدید بیشتر به هدف خودتون نزدیک تر می شوید.