سلام و عرض ادب دوباره خدمت دوستان و همراهان همیشگی وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که بازم وقتی شد تا در خدمت شما دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو باشم ، امیدوارم که حتما مقاله های قبلی  در مورد چربی های اضافی حرف زدیم رو خونده باشید همون طوری که میدونید این مقاله ها در 3 قسمت نوشته شد که امروز اخرین بحث رو در مورد معایب و مزایای چاقی و چربی اضافی در بدن به پایان میرسونم!

بازم از اینکه همیشه همراه و در کنار ما بودید سپاس گذارم و اگه از مطالب وبلاگ خوشتون اومد به دوستان دیگر هم معرفی کنید و اگر نظری داشتید خوشحال میشم پاسخ بدم.


1-نوشیدنی های الکلی

حتما میدونید که مصرف نوشیدنی های الکلی در کشورمون حرام و جرم محسوب میشه حالا من کاری به مفید و یا ضرر بودن این ماده الکلی ندارم البته اینم بگم که اگر شما میبینید که در کشورهای اروپایی از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند بدونید این افراد به مقدار لازم و در شرایط  خاص و یا در مهمانی ها مصرف می کنند مثل کشور ما نیست که با پارچ سر میکشند حالا این بحثش جداست و لزومی نداره به این بحث ادامه بدم..


مصرف الکل اصولا به افزایش وزن منجر می شود مطالعات گسترده ای که بر طیف وسیعی از افراد صورت گرفته هست نشان می دهد که بر روی چربی شکم تاثیر زیادی می گذارد ، و اگر مقدار الکل را زیاده از حد مصرف کنید منجر به بیماری های التهاب روده و کبد می گردد ، از انجایی که الکل موجود در بدن میزان سوخت و ساز و متابولیسم بدن را کاهش می دهد و در این حالت فرایند سوزاندن چربی کاهش می یابد.


در اخر این مورد را نیز اضافه کنم که خوردن شراب قرمر اصل که اگر زیاده روی در ان صورت نگیرد میزان ابتلا به خطرات حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد. 


2-عدم تحرک و فعالیت کافی در روز

یکی دیگر از فعالیت های که منجر به افزایش وزن و چاقی میشود عدم تحرک و فعالیت کافی در طی یک برنامه روزانه است ، اگر فعالیت و شغل شما طوری هست که فعالیت زیادی را در طول روز تجربه نمی کنید فرایند چربی سوزی به تاخیر می افتد و در این حالت میزان چربی شکم زیاد از حد نرمال خواهد بود. 


این مورد باعث بروز بیماری های قلبی ، دیابت و فشار خون می شود تا جایی که می توانید در روز در خانه . یا محل کار خود فعالیت های ورزشی سبک و سخت را داشته باشید و اگر زمان کافی دارید حداقل در روز 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید , تنها باداشتن یک برنامه غذایی کامل و یک برنامه تمرینی مداوم و پیوسته هست که می توانید به وزن ایده ال و نرمال خود برسید.


3-تمرینات شدید با شدت فشار بالا

به این نکته حتما توجه کنید که میزان تمرینات با شدت و فشار زیاد و قوی تنها کارساز نیست ، بلکه اگر می خواهید که میزان چربی سوزی همچنان ادامه داشه بادشد بایستی که اینکار رو همیشه تکرار کنید که منجر به چربی سوزی در بدن شود ، برای اینکه هر چقدر میان انسولین در بدن کمتر باشد عملکرد کورتیزوال  بهبود می یابد و این عمل کالری سوزی را در بدن افزایش می دهد.


4-مصرف بیش از حد غذاهای چرب

همان طوری که می دانید چربی های با اسید چرب ترانس بالا یکی از بدترین چربی هایی هستند که میزان وزن را به طور ذخیره چربی در بدن افزایش می دهند ، این چربی ها بیشتر در مواد غذایی خوراکی استفاده می گردد برای اینکه بتوانند میزان ماندگاری این مواد را بلند مدت کنند این چربی ها منجر به بیماری های مانند دیابت ، بیماری قلبی و عروقی و ناراحتی معده می شوند.

شما فقط می توانید با کمی تغییر در عادات غذایی و برنامه تمرینی خود بتوانید به بهترین وزن عالی خود دست یابید فقط بایستی کمی عادت خود را به خوردن غذاهای فست فودی و اماده با چرب بالا کاهش دهید.

امیدوارم که تا اینجا از مقاله ها نهایت استفاده رو برده باشید ان شالله و اگر زمان کافی بود فردا باز در خدمت شما دوستان عزیز خواهم بود..