سلام و عرض ادب خدمت همه همراهان و دوستان عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro :

خیلی خوشحالم که تایم دیگری شد تا اینکه در جمع شما دوستان عزیز باشیم موضوعی که میخاستم امروز رو اون صحبت کنم در مورد تفکیک عضلانی و ساخت عضلات بود ولی از اونجایی که برخی از مخاطبان ما خانم های عزیز و ورزش دوست هستند سعی کردم برای امشب مقاله ای بنویسم تا هم خانم های ورزشکار همراه با سایر دوستان نیز استفاده کامل رو برده باشند ، با همراهی شما بزرگوارن در 3 مقاله موضوع چربی رو به طور کامل براتون شفاف سازی میکنم.

برای بهتر شدن وبلاگ حتما نظرات سازندتون رو پایین همین مقاله بگذارید و هر سوالی که داشتید مشتاقانه پاسخ میدهم موفق باشید .....


اصولا داشتن یک شکم بزرگ و داشتن چربی اضافی در اطراف کمر هم برای خانم ها و هم برای اقایان زننده است و این موردی هست که از سالیان دور مورد توجه مردم عادی نیز بوده ، و برای از بین بردن چربی دور شکم از قبل محصولات مختلفی در بازار بوجود امده است ولی بیشتر مردم نمدانند که چربی های اضافی فقط و فقط با داشتن یک رژیم غذایی صحیح و ورزش منظم برطرف میشود.


چربی اضافی در بدن ورزشکاران نیز جنبه خوبی ندارد به همین دلایل است که در مسابقات مستر المپیا داوران به داشتن شکمی تخت و سیکس پک امتیاز بالایی را در نظر می گیرند ، با این وجود داشتن چربی هم بدون ضرر نیست ، برای اینکه این چربی های موجود در بدن از روده ، معده و سایر اندام های حساس محافظت میکنند.

هدف ما در این مقاله این هست که چیکار کنیم تا از شر چربی های اضافی احاطه شده در بدن خلاص شویم پس با ما همراه باشید...


زمانی که این مورد اتفاق می افتد سلول های چربی در بدن افزایش می یابد، که می تواند سبب ایجاد مشکلاتی بر سیستم قلبی شده و دیابت را بوجود می اورد.

از جمله عواملی که میتونم بگم محرک اصلی ایجاد چربی اضافی در بدن هست در موارد زیر خلاصه میشود که با همذیگر مورد بررسی قرار می دهیم :


1-استرس زیاد

این مورد یکی از رایج ترین دلایل ایجاد چربی های اضافی در بدن و مخصوصا در دور کمر هستش ، زمانی که بدن در حالت استرس قرار میگیرد اشتهای کاذب در بدن فرد افزایش یافته و میزان میل به خوردن غذا در بدن بیشتر میشه که باعث افزایش چاقی در بدن شده و باعث ناراحتی در معده میشود.

زمانی که در این حالت قرار گرفته اید بهترین حالت خوردن یک لیوان اب سرد همراه با پیاده روی و یا اینکه صحبت کردن با دوستانتون هست.


وقتی که ما دچار استرس می شویم و یا از یک مسئله عاطفی ناراحت شده ایم، مثلا شما به یک رابطه عاطفی بی معنی یک طرفه پایان داده اید استرس بیشتر می شود و زمانی که بدن تحت فشار مضاعف قرار بگیرد در این حالت هورمون کورتیزوال افزایش می یابد ،

 و این هورمون به صورت چربی های اضافی در ناحیه شکم ، دور کمر جمع شده و علاوه بر افزایش وزن شکل ناخوشایندی را در بدن ایجاد می کند.

شما بایستی با انجام تمرینات ورزشی میزان ترشح هورمون های شیمیایی فعال در مغز را افزایش دهید و در این صورت متابولیسم چربی تحت کنترل مغز قرار میگیرد و احساس خوشایندی به شما دست کی دهد.


2-گوجه فرنگی 

شاید برایتان جالب باشد که گوجه فرنگی سبب افزایش وزن و ایجاد سلول های چربی می شود ، ولی تنها به این تکته توجه نکنید گوجه فرنگی به علت داشتن ریز مغذی های عالی سبب از بین رفتن سرطان پروستات میشود تا جایی که ممکن هست مصرف کنید ، فقط برای اینکه تعادل را رعایت کنید میزان تکه های کوچیک تر گوجه فرنگی را مصرف کنید.


3-خوردن شام نیم ساعت قبل از خواب

واقعا این منطقی نیست ولی میدونم بسیاری از ما اینطوری شام میخوریم برای اینکه برای هر کاری وقت میگذاریم به جز خوردن وعده های غذایی ناهار و شام در زمان مقرر ، زمانی که بعد از خوردن شام می خوابید بدن در حال جمع اوری چربی اضافی می شود ولی اگر زودتر این کار را انجام دهید ، معده مواد غذایی را جذب کرده و در این مورد دیگر چربی اضافی کارامد نخواهد بود.

بهترین زمان برای اینکه دچار ریفلاکس معده و سو هاضمه نشوید این هست که حداقل سعی کنید 3 ساعت قبل از خوابیدن غذای خود را مصرف کنید.


4-نوشیدنی را به طور منظم بنوشید

همان طوری که گفتم بیشتر مردم در موقع غذا خوردن از نوشابه استفاده می کنند ،بایستی بدانید که واقعا نوشابه هیچ گونه منافعی برای بدن ندارد ؛ این ماده علاوه بر اینکه باعث تخریب معده ، پوکی استخوان می شود میزان کالری دریافتی بدن را افزایش می دهد و در این صورت به افزایش وزن منجر میشود بهترین زمان خوردن نوشیدنی بعد از تمام شدن وعده غذایی هستش برای انکه هیچ گونه تداخلی در عملکرد معده و سیستم گوارشی صورت نگیرد و سعی کنید که از اب اشامیدنی و یا دوغ ، لیموناد استفاده کنید که در جذب و هضم غذا بسیار موثر و مفید خواهد بود.


زمانی که نوشابه گازدار مصرف می کنید میزان قطر دور کمر شما به طور معمول حدود 5 سانتی متر افزایش چربی می یابد برای اینکه  مواد تشکیل شده نوشابه: ، اب ، شکر ، رنگ ، اسانس و شیرین کننده های مصنوعی هست که باعث بیما ی سرطان و دیابت می گردد.