سلام عرض میکنم خدمت دوستان عزیز و ورزشکاران بزرگ در وبلاگ تیم فیتنس پرو fitnesspro ;

خیلی خوشحالم که امشب هم وقت داشتم تا در خدمت دوستان عزیز باشم تا یه تایمی با هم باشیم در وبلاگ ، و یک معذرت خواهی میکنم خدمت دوستانی که قرار بود براشون برنامه بدم ولی شرمنده شدم حتما اگه این متن رو میخونید صمیمانه عذر میخام و در زمان دیگر جبران خواهم کرد ، خب همه ما ماکارونی رو دوست داریم فک کنم از همون دوران بچگی واقعا هم طعم لذیذی داره و هم اینکه زود سیر میشیم ولی فک کنم همه شنیدیم که ماکارونی چون کربوهیدارت و دارای نشاسته هست باعث افزایش وزن میشه درسته ولی شاید برخی از موارد هم زیاد تو این مورد دقیق باشه نمیدونم این مقاله تا حدودی میتونه این نکته رو ثابت کنه ممنون از همه دوستان ....

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید خوردن وعده غذایی ماکارونی 3 بار در هفته می تواند در کاهش وزن به شما کمک کند ، این متن عنوان مقاله ای هست که توصیه میکنم مطالعه کنید، پس با ادامه مقاله با ماهمراه باشید...

ماکارونی دارای شاخص و میزان گلیسمی پایینی هست به این معنی که باعث کاهش قند خون در مقایسه با سایر وعده های غذایی سنگین می شود ، غذای اصلی در مغز و در بدن ما گلوگز یعنی همان کربوهیدرات است ، اگر میزان گلوکز خونتان پایین بیاید چه اتفاقی فکر می کنید رخ خواهد داد ؟ احتمال قوی تشنج و بعد کما یا مرگ ، بنابراین می دانید که کربوهیدرات برای بدن بسیار لازم و ضروری می باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی میزان دریافت کربوهیدرات در زنان و مردان را با همدیگر مقایسه کنیم، زنان به طور متوسط 2000 کالری و مردان 2500 کالری در روز دریافت می کنند ، اگر می خواهید که در این پروسه وزن خود را کاهش دهید باید بیشتر تمرین کنید میزان کالری بیشتری را بسوزانید و به منظور رسیدن به تناسب اندام هر روز رژیم غذایی خود را داشته باشید.

می توان گفت که بخش عمده تشکیل دهنده پاستا گندم می باشد و این ماده غذایی سرشار از ویتامین و کربوهیدرات هست

 بسیاری از افرادی که فکر می کنند ماکارونی باعث افزایش وزن می شود به این دلیل است که روی ماکارونی انواع کره ، سس مایونز ، پنیر پیتزا ، و یا از انواع سبزیجات و گوجه فرنگی استفاده میکنند که دارای مقادیر قابل توجهی از چربی های اشباع نشده می باشند.

بخشی از مشکل امروزه بشر این هست که تصور می کنند کربوهیدرات شامل طیف وسیعی از نان ، بیسکویت ، نان فانتزی و سایر محصولات فراوری شده هست ، در حالی که منبع عمده کربوهیدرات عبارتند از : میوه ها ،سیب زمینی ،ماکارونی ، برنج قهوه ای و ... می باشد.

اگر شما بتوانید در روز قسمتی از این مواد غذایی دارای کالری بیشتر را در رژِم غذایی خود داشته باشید علاوه بر اینکه باعث می شود همیشه سالم باشید به ساخت عضله در شما نیز کمک می کند و تنها تفاوت بین کربوهیدرات این است که مثلا سیب زمینی داری کربوهیدرات نشاسته دار است و میوه ها دارای مقادیر شیرین کننده طبیعی .

بین کاهش وزن و میزان مصرف کالری رابطه مستقیمی وجود دارد یعنی هر چه قدر میزان انرژی تولیدی شما بیشتر باشد ولی میزان تحرک و فعالیت روزانه شما کمتر افزایش وزن حواهید داشت و بر عکس میزان انرژی دریافتی شما کمتر بوده و تحرک بیشتری داشته باشید شما با کاهش وزن مواجه خواهید بود.