سلام عرض میکنم خدمت همه دوستان و عزیزان در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro ;


شاید اونطوری که من شنیدم ورزش یوگا در کشور ایران هنوز جای خودش رو پیدا نکرده باشه ، همه ما در مورد یوگا و ایجاد ارامش درونی و کاهش تنش های مضاعف که در بیرون و یا محیط کار شاهدش هستیم شنیدیم ولی اینو هم بدونید که فقط تمرینات یوگا باعث کاهش فشار هیجانی و روانی نیست بلکه بسیاری از تمرینات یوگا در کاهش وزن ، افزایش تمرکز و یا کاهش زوال عقلی و فراموشی نیز میتونه به ما کمک کنه با این مقدمه میریم سراغ مقاله امشب با ما همراه باشید...

تمامی حرکت های عضلانی و تمرینات ورزشی برای بدن بسیار مفید هستند ، هر چقدر این تمرینات بیشتر در برنامه روزانه ما وجود داشته باشند تناسب اندام ، طول عمر ،و نشاط روز افزون برای یک زندگی سالم افزایش می یابد.


اگر بگوییم که ورزش یوگا باعث کاهش وزن می شود حرف بی ربطی نزده ایم ، شاید ورزش یوگا بطور مستقیم در کاهش وزن شما دخالتی نداشته باشد ولی یوگا باعث می شود که ذهنیت خود را برای کاهش وزن و سوزاندن کالری اماده کنید و بدین ترتیب اگاهی بیشتری نسبت به مصرف میوه ها و سبزیجات و غذاهای مختلف پیدا می کنید.

از جمله مزایای تمرینات ارام بخش یوگا کاهش استرس و اضطراب هست زمانی که بدن شما تحت فشار های مختلف قرار میگیرد میزان استرس شما نیز زیاد شده و باعث افزایش وزن و چاقی می شود ، و با این تمرینات می توانید میزان این فشار های روانی و هیجانی را کاهش دهید.

همان طوری که می دانید قبل از شروع به هر ورزشی باید حدود یه ربع حرکات کششی و گرم کردنی را انجام دهید و یوگا در حرکات انعطافی و کششی در بالا رفتن و یا پایین امدن به شما کمک می کند تا اینکه میزان اسیب پذیری شما کاهش یابد ، تحقیقات نشان می دهد که با ورزش یوگا میزان اسیب پذیری و فشار بار زیاد کاری کاهش می یابد.

تحقیقات مختلف نشان می دهد که تمرین منظم ورزش یوگا باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون می شود ، همچنین با تمرینات یوگا علایم افسردگی ، سر درد ، دیابت و بیماری های سرطان و همچنین درد های ناشی از ارتروز کاهش می یابد.

تحقیقات مختلف نشان می دهد که یک ورزشکار قدرتی و یا سرعتی نباید تنها در سوزاندن کالری اضافی بدن فقط به رژیم غذایی و تمرینات ورزشی پایبند باشد ، چون سایر حرکات ورزشی دیگر از جمله شنا ، پیاده روی ، تمرینات با وزنه برای یک روز شما کافی می باشند ، بلکه هدف این هست که در کنار سایر تمرینات خود ورزش یوگا را نیز انجام دهید و بدین ترتیب میزان کاهش وزن بیشتری را شاهد خواهید بود.