سلام و درود خدمت همه دوستان  , ورزشکاران عزیز در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro :

خیلی خوشحالم که امشب هم یک فرصتی دست داد تا در خدمت شما دوستان عزیز باشم تا یادم نرفته عید سعید غدیر خم رو هم به تک تک شما دوستان عزیز تبریک میگم و امیدوارم همیشه در زندگی سربلند و موفق باشید....

در طول زمان های مختلف و در طول چندین سال همیشه ثابت شده هست که ورزش کردن همواره از اهمیت بیشتری در زندگی هر شخصی برخوردار هست اگر در طول سالیان متعدد دو نفر را باهمدیگر مقایسه کنید و اگر هر یک از این اشخاص ورزش را شروع کرده باشد به تفاوت بین دو نفر حتما پی می برید پس همواره ورزش را در اولویت و در برنامه های روزانه خود داشته باشید...

در مقاله امروزه میخواهیم درباره مزایای دوچرخه سواری و اینکه چرا بایستی همواره تمرینات هوازی دوچرخه سواری را جز الویت برنامه خود داشته باشیم مورد مطالعه قرار می دهیم.

دکتر نورتون متخصص فیزیو تراپی دانشگاه هاروارد امریکا درباره مزایای دوچرخه سواری می گوید که : این ورزش یک ورزشی اجتماعی هست برای اینکه همواره شما می توانید دوچرخه سواری را با جمعی از دوستان خود انجام دهید و بسیار سرگرم کننده می باشد و برای تقویت و متناسب ساختن اندام شما کمک شایانی می کند.

از جمله مزایای دوچرخه سواری می توان به چند مورد اشاره کرد:
تقویت و بهبود عملکرد بهتر مفاصل
هنگامی که شما شروع به دوچرخه سواری می کنید ،وزن خود را بر روی یک جفت استخوان که در ناحیه لگن خود قرار دارد اتکا می دهید که ناحیه اندام تناسلی می باشد دکتر نورتون می گوید که این قسمت برای اشخاص مبتلا به درد مفاصلی یا سختی عضلات برای افراد با سن بیشتر مفید می باشد.

بهترین تمرین هوازی پر فشار هست
این ورزش و تمرینات برای عضلات قلب ، مغز و همچنین رگ های خونی عالی هستند ، و می توانم بگویم که ورزش هوازی موجب ازاد شدن اندورفینها ، مواد شیمیایی در نقاط حساس بدن شده که باعث می شود که شما کمتر احساس خستگی کنید.

سبب تقویت عضلات پا و عضلات ناحیه لگن (تناسلی ) می شود
زمانی که شما شروع به دوچرخه سواری می کنید ، از عضلات گلوایتوس در ناحیه قسمت بالای عضلات باسن ، چهار گوشه در ناحیه عضلات ران و عضلات سولوس در ناحیه دو سر در قسمت راست استفاده می کنید و این عضلات را تحت فشار قرار می دهید ، همچنین در زمان مشخصی عضلات ناحیه دیگری از بدن نیز تحت فشار قرار می گیرند که می توان به عضلات شکم که باعث ایجاد تعادل در حین دوچرخه سواری و تقویت عضلات سرشانه و بازو اشاره کرد که با در دست نگه داشتن فرمان و هدایت دوچرخه ایجاد می شود.

دکتر نورتون می گوید که از جمله مزایای دیگر دوچرخه سواری این هست که باعث کمک و بهبود در میزان تعادل ، راه رفتن بهتر ، ایستادن در زمان های طولانی ، و افزایش استقامت بدنی ، و صعود به ارتفاعات بیشتر در نتیجه عملکرد و بهبود عضلات قلب می شود.

قبل از اینکه شروع به ورزش دوچرخه سواری کنید اگر دچار پیش زمینه ای از بیماری های قلبی هستید و یا اینکه دچار ارتروز هستید حتما با پزشک خود مشورت های لازم را داشته باشید ، دکتر نورتون در این مورد می گوید : که اگر شما مبتلا به پوکی استخوان باشید در نظر بگیرید زمانی که سوار دوچرخه می شوید و با کوچکترین سقوط و افتادنی از دوچرخه دوباره میزان صدمات شما جدی شده پس تا می توانید از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

در هنگام سوار شدن بر روی دوچرخه میزان ارتفاع تنظیم شده بر صندلی را رعایت کنید ، و توجه کنید که بایستی ارتفاع و فاصله کمی با زانو های خود داشته باشید و به طوری که اگر بصورت صاف و بدون کوچکترین خمیدگی در زانو های خود داشته باشید علاوه بر اینکه باعث خستگی زود در ورزش می شود میزان خطر افتادن شما نیز افزایش می یابد.

و نکته پایانی اینکه اگر در مسیر های پر ترافیک و یا ارتفاعات دوچرخه سواری می کنید حتما از یک کلاه ایمنی استفاده کنید ، به طوری که اگر سقوط کنید می تواند از سرتان محافظت کند و در طول دوره ورزشی حتما بدن خود را هیدراته نگه دارید و به میزان اب کافی بنوشید تا همواره دچار کمبود احساس اب نشوید و از یک عینک با استاندارد تعیین شده و در نقاط افتابی از یک کرم ضد افتاب استفاده کنید.