اینکه چرا در میان انواع مختلفی از تمرینات ورزشی در گروه ورزش های هوازی و ایروبیک ما تمرینات طناب زنی را نیز انتخاب نموده ایم شاید برای شما نیز جالب توجه باشد پس با ادامه مقاله با ما همراه باشید... متن ازمایشی سایت در حال بارگذاری

به طور کلی ثابت شده هست که با یکبار تمرینات طناب زنی در حدود 30 دقیقه می توانید انتظار داشته باشید که در یک روز حدود 800کالری از میزان چربی های اضافی بدن خود را کاهش دهید و این مورد بیشتر در میان خانم ها ثابت شده هست.

و به طور میانگین می توان گفت که تمرینات هوازی در حدود 15 دقیقه به میزان 250 کالری از میزان بافت های چربی بدن سوزانده شده و این میزان بستگی به مصرف اکسیژن پس از تمرینات بر می گردد که در طول یک دوره ورزشی یک ساعت در باشگاه انجام می گردد.



در میان تمرینات هوازی از ورزش طناب زنی به عنوان یک ابزار و یک ستون پایه ای قوی برای چربی سوزی نام برده می شود که بهترین کاربرد را در میزان چربی سوزی بدن دارد.، از جمله مزایای تمرین طناب زنی این هست که بسیار وسیله ای راحت و سبک هست و می توانید در هر جایی که بخواهید با خود داشته باشید بدون اینکه در یک باشگاه ورزشی عضویت را داشته باشید.


و می توان گفت که وقتی شما شروع به طناب زنی می کنید ، تمامی بدن را تحت فشار و تحت تاثیر می گذارید و شروع به تحریک فعالیت های چربی سوزی در بدن می کنید و باعث می شود که عضلات بالاتنه و پایین تنه با همدیگر در یک راستا درگیر شوند و تحرک در میان عضلات شکل می گیرد.


می توان گفت که ورزش طناب زنی در میان تمرینات هوازی یکی از بی خطر تری.ن و کم ریسک ترین ورزش هایی هست که نهایت از زمین یک متر فاصله می گیرید و میزان صدمات بدنی شما بسیار کاهش پیدا می کند.


یکی از بهترین سرگرمی ها و تمرینات مهارتی هست که با هر روز ورزش و تمرین طناب زنی مهارت جدیدی در میزان تناسب اندام بدنی خود پیدا می کنید و یک تمرین فوق العاده عالی برای رسیدن به تناسب اندام ایده ال می باشد.


علاوه بر اینکه گفتیم تمرینات طناب زنی باعث کاهش میزان چربی بدن می شود همچنین این وزرش باعث تقویت عضلات پا و افزایش میزان قدرت و استقامت بدنی می گردد ، و حتما توجه داشته باشد که در انتخاب طناب خود دقت کافی داشته باشد و از طناب های با وزن سبک بهره ببرید و از طناب هایی استفاده نکنید که باعث لغزش زیاد در دست خود شوید که این امر هم باعث می شود که تمرکزخود را از دست بدهید و مداوم با تنظیم دسته طناب ها نتوانید به درستی تمرینات خود را به پایان برسانید.