سلام و عصر بخیر خدمت یاران و دوستان همیشگی در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

امروز در این مقاله میخواهیم درباره ورزش فوق العاده زیبا و پر قدرت پیلاتس صحبت کنیم در واقع این ورزش بین روح و جسم ارتباط نزدیکی دارد و باعث افزایش توان و قدرت جسمانی و همچنین باعث تعادل بین جسم و روح میشود درست است که بعضی از افراد نیز میگویند این ورزش میتواند در کاهش لاغری و رژیم غذایی نیز کمک کند به هر حال جز ورزش های هست که در بالا بردن توام جسمانی بسیار موثر می باشد با ما همراه باشید...


ورزش پیلاتس تمام اجزای بدن را به کار می‌گیرد و کاری می‌کند که تمام ماهیچه‌ها از هم نیرو بگیرند. بدن انسان هم برای همین منظور طراحی شده است و حرکت‌های ورزش پیلاتس بدن‌تان را برای چالش‌های فیزیکی که هرروزه پیش‌ِ‌رو دارید، آماده می‌کنند.

ثبات مرکز بدن و تنظیم وضعیت

طرز نشستن و ایستادنِ بد، مشکلات و دردهای زیادی را به وجود می‌آورند که تعداد بسیاری از مردم را آزار می‌دهد. سایت سلامت بی‌بی‌سی می‌نویسد: «از هر ۵ نفر فرد بالغ ۴ نفر درد کمر را تجربه می‌کنند.» اگر پدر و مادرتان به شما یاد نداده‌اند که باید صاف بنشینید، ورزش پیلاتس برای شما واجب است. پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چه وضعیت و ساختاری برای هر حرکت و موقعیتی مناسب است و چطور باید آن را انجام بدهید. اگر بدن‌تان را در موقعیت‌های درستی قرار بدهید و جهت‌گیری و هماهنگی اجزایش را تنظیم کنید، قوی‌تر می‌شوید و می‌توانید احتمال صدمه‌هایی که ممکن است به خاطر استفاده‌ی زیاد از یک اندام به وجود بیایند را کاهش ‌بدهید.

ورزش پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چطور ارتباط ذهن و بدن‌تان را بیشتر کنید تا تعادل و جهت‌گیری بدن‌ بهتر و بیشتر شود. خیلی از کسانی که نیکولا با آنها تمرین کرده بود، فراموش کرده بودند که چطور باید از ماهیچه‌های خود استفاده کنند و زمان واکنش‌هایشان هم کند شده بود. گاهی اوقات این ورزش به نظرشان خیلی بی‌ثمر می‌آمد، اما وقتی نتیجه‌ی کار را می‌دیدند خیلی متعجب می‌شدند. پیلاتس یک راه خیلی خوب برای ارتباط با بدن است و به شما کمک می‌کند تا از تمام توانایی‌ها و استعدادهای بدن‌تان استفاده کنید.

بازسازی جراحت‌ها

ژوزف پیلاتس از این ورزش برای درمان و بازسازی جراحت‌های سربازان استفاده کرد و امروزه پیلاتس به عنوان یک روش عالی برای بازسازی قدرت و عملکرد بعد از جراحت شناخته می‌شود. چون شدت این ورزش بسیار کم و برای درمان خیلی مناسب است.

پیلاتس جایگزین توصیه‌های پزشکی نمی‌شود. هر چند پزشکان، فیزیوتراپ‌ها و کایروپراکتیک‌ها به دلیل زمان کمی که با شما می‌گذرانند، نمی‌توانند پیلاتس را برای شما انجام بدهند؛ چون معمولا بیشتر کار به عهده‌ی خودت شماست و اغلب اوقات هم به توصیه‌هایشان عمل نمی‌کنید. یکی از فواید پیلاتس این است که روشی منظم برای کنترل و بهبود توان و قدرت‌تان ارائه می‌دهد.

ورزش پیلاتس با افزایش سرعت ماهیچه‌سازی در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. پس فعالیت ماهیچه‌هایتان بیشتر می‌شود و به این ترتیب کالری بیشتری می‌سوزانید. بهترین کاری که می‌توانید برای لاغری انجام بدهید این است که تمرین‌های پیلاتس را با ۵ جلسه ورزش کاردیوی ۳۰ دقیقه‌ای در هفته ترکیب کنید. پیلاتس علاوه بر ماهیچه‌سازی بدن‌تان را قوی می‌کند و شما را برای ورزش‌های شدید دیگری که کالری بیشتری می‌سوزانند آماده می‌کند. پیلاتس به افزایش اعتماد به نفس و کاهش سطح استرس کمک می‌کند که هر دوی‌ اینها برای کاهش وزن مفیدند.

پیلاتس به شما کمک می‌کند که روی حرکت‌هایتان تمرکز کنید. خیلی وقت ها صداهایی در ذهن‌مان مشکلاتی که با آنها روبرو هستیم را مرور می‌کنند. مثلا همیشه ذهن‌مان درگیر بدهکاری‌ها و کارهای عقب‌مانده و مشکلات زندگی‌ است. پیلاتس به شما کمک می‌کند تا از شر این صداهای مزاحم راحت شوید. ورزش پیلاتس به شما یاد می‌دهد که چطور درست نفس بکشید و با این کار استرس‌تان را کم کنید.