دوستان حتما این نکات را رعایت کنید و با وجود داشتن مشغله کاری و تایم کم سعی کنید این تمرینات و نکات ورزشی را انجام دهید و در کانال تلگرامی تیم فیتنس پرو نیز صد در صد عضو شوید و از مطالب ، کلیپ ها و نکات ورزشی ما استفاده کنید ...  videonamayesh@

تمرینات قدرتی و تقویتی برای قلب است. شما می‌توانید به تناوب دو دقیقه پیاده‌روی کنید، در جا بزنید، از پله بالا بروید و یک دقیقه برای افزایش تون عضلاتی و تقویت ریه‌ها بدن‌تان را به طرف بالا بکشید. چنین تمریناتی می‌تواند تا دو برابر سبب سوختن چربی‌های بدن شود.

1- پیاده‌روی به حالت تفریح به مدت یک ساعت:

حتی هر گونه فعالیت ورزشی بهتر از بی‌تحرکی است. حتی کمتر از ۱۰ دقیقه، در برخی موارد، پیاده‌روی آهسته در حدود ۴ تا ۵ کیلومتر می‌تواند حساسیت به انسولین را در بدن بهبود بخشیده، انرژی را افزایش دهد و استرس را کم کرده و فشارخون بالا را پایین آورد اما اگر هدف شما کاهش وزن و یا چربی سوز ی است نتیجه بستگی به وضعیت شما دارد.اگر دچار اضافه‌وزن زیادی هستید و پیاده‌روی تفریحی در اغلب روزهای هفته تنها کمی به کاهش وزن و یا چربی سوز ی شما کمک می‌کند اما پس از مدتی بدن شما با این میزان فعالیت سازگاری پیدا می‌کند و لازم است برای ادامه روند کاهش وزن و یا چربی سوز ی بیشتر تلاش کنید.

2- یوگا و تمرینات آرام‌بخش

یوگا و تمرینات آرامش‌بخش راه خوب اما سنتی برای انجام ورزش‌های کششی و تقویت‌کننده‌ عضلات است و برای عضلات موثرتر از بلند کردن وزنه است. اما این ورزش‌ها برای افزایش ساخت توده عضلانی و اسخوانی پیشنهاد نمی‌شود. برای زنان بالای ۴۰ سال این ورزش ها مفید است. ترکیب این ورزش ها به صورت تمرینات قدرتی کم در انتهای یوگا یا تمرینات آرامشبخش به مدت ۲ تا ۳ بار در هفته برای ۱۰ هفته برای همه بدن خوب است.

3- هم پیاده روی کنید و هم بدوید

تحقیقات نشان می‌دهد که دویدن به اندازه یک مایل یا ۵/۱ کیلومتر بسته به سرعت می‌تواند ۳۰ درصد کالری بیشتر از هنگام پیاده‌روی بسوزاند. این به این خاطر است که برای دویدن تلاش بیشتری لازم است. بنابراین هنگام دویدن در عضلات‌تان در تمام بدن کالری بیشتری سوخته می شود.وقتی می‌دوید، با هر قدم تمام وزن بدن‌تان را از زمین بالا می‌برید اما وقتی پیاده‌روی می‌کنید یک پا همیشه روی زمین است.

4- تمیز کردن خانه باعث تناسب اندام می‌شود:

تمیز کردن خانه و انجام کارهای روزمره اگر همراه با انجام سایر ورزش‌ها باشد موجب تناسب اندام می شود. اگر فعالیت‌های خانه سبب افزایش ضربان قلب می‌شود و آن را حداقل ۱۰ دقیقه بالا نگه دارد مثل جاروبرقی کشیدن یا گردگیری سقف‌ها ممکن است این کارها به میزان آمادگی جسمانی شما برای یک هفته یا دو هفته، کمک کند. کار خنه به تنهایی سبب کاهش وزن و یا چربی سوز ی نمی‌شود و مزایایی هم برای آمادگی جسمانی ندارد.