بهترین سایت اموزش بدنسازی ، فیتنس و تناسب اندام

کامل ترین و بهترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس از برترین اساتید www.fitnesspro.blog.ir

بهترین سایت اموزش بدنسازی ، فیتنس و تناسب اندام

کامل ترین و بهترین اطلاعات اموزشی بدنسازی و فیتنس از برترین اساتید www.fitnesspro.blog.ir

بهترین سایت اموزش بدنسازی ، فیتنس و تناسب اندام

هدف من و دوستانم در این وبلاگ بیان مطالب و اصول صحیح و پایه در زمینه اموزش و شیوه صحیح اجرای حرکات بدنسازی و اموزش فیتنس و فیزیک می باشد تا ورزشکاران عزیز بتوانند با به کارگیری از متد و روش درست این رشته دارای فیزیک بدنی زیبا و عظلانی و متناسب باشند .
با ارزوی موفقیت روز افزون شما عزیزان در تمامی مراحل زندگی..... یا علی

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۲۴ شهریور ۹۶، ۱۰:۵۹ - دانلود آهنگ جدید
    عالی
  • ۱۱ شهریور ۹۶، ۲۱:۱۰ - N@f@s 2000
    ممنون
نویسندگان

اما به یاد داشته باشید که بهترین دوران بدنسازی یا بدن سازی همین دوران مبتدی بودن یک ورزشکار است،در این زمان ورزشکار با شروع تمرینات ورزشی و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در عضلاتش خواهد بود که این تغییرات حیرت اطرافیان را در پی خواهد داشت، این همان لحظه رویایی برای بدنساز مبتدی است که چیزی از حس قهرمانی کم ندارد.تمرینات مناسب به شما این امکان را می‌دهد که ظرف مدت یک هفته ۵/۰ تا ۱ کیلو وزن عضلانی اضافه کنید.
اصل دوم : استراحت + آرامش + بازیابی = رشد بی وقفه.
بر خلاف باور اکثر بدنسازان مبتدی که فکر می‌کنند عضلات تنها با وارد کردن فشار رشد می‌کنند بی آنکه بدانند که عضلات در زمان تمرین آسیب دیده و در زمان استراحت است که بدن شروع به ترمیم آنها کرده و باعث رشدشان می‌شود. شما در زمان انجام تمرینات فیبرهای عضلانی خود را تحت فشار قرار می‌دهید و این فیبرها برای جلوگیری از فشار وارد شده، در زمان استراحت سعی می‌کنند بر ضخامت خودشان افزوده و شما را در روزهای بعدی تمرین با نیروی بیشتر یاری کنند.شما باید در طول شبانه روز ۷ الی ۸ ساعت را به خواب اختصاص دهید و با رعایت این اصل شاهد تغییرات بزرگی در هفته‌های آتی خواهید بود، به خاطر داشته باشید که ترشح هورمون رشد در زمانی که در خواب عمیق هستید به اوج خود می‌رسد.
اصل سوم : انتخاب صحیح مقدار وزنه.
بد نیست به اطراف خود نگاهی بیاندازید خواهید دید که هر کس از یک نقطه ای شروع به کار کرده است و هیچ کس از ابتدا یک مدیر موفق و یا یک قهرمان پرورش اندام به دنیا نیامده است.
پس چرا شما سعی می‌کنید همانند یک وزنه بردار قدرتی تمام وزنه‌های موجود در باشگاه را در یک روز آن هم با شیوه‌های تقلب بلند کنید.زمانی که شروع به تمرین می‌کنید از وزنه‌هایی با مقادیر کم استفاده کنید تا بتوانید عضلات را در طیف گسترده ای تمرین داده و آن‌ها را به فرم ایده آل نزدیک کنید.
شاید در ابتدا از اطرافیان خود که مشغول انجام تمرین با وزنه‌های سنگین هستند خجالت بکشید، اما این مهم نیست چون در آینده نه چندان دور با رشد عضلات و کسب حجم عضلانی مناسب میتوانید بر مقدار وزنه‌ها افزوده و از قدرت عضلات خود لذت ببرید.
اصل چهارم : هنوز هم بهترین اصول، اصول اولیه هستند!
بدنسازان مبتدی نمی‌توانند از تمرینات سخت و تکنیک‌های پیچیده انتظار رشد عضلات را داشته باشند. بدنسازان مبتدی باید با استفاده از تمرینات اولیه و ترکیب آنها با هم در کوتاه ترین زمان بیشترین رشد عضلانی را برای خود به ارمغان بیاورند.
برای شروع از حرکات پایه زیر می‌توان استفاده کرد:
اسکوات،پرس پا،بارفیکس،زیربغل تک خم،پرس سینه با‌هالتر، پرس بالا سینه با‌هالتر،شنا سوئدی و…
سعی کنید تغییرات مقدار وزنه را محدود کنید تا قدرت شما به مرور زمان افزایش یابد، دقت داشته باشید تمرینات بیش از حد برای افراد مبتدی نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم هست و شما را از مسیر صحیح دور خواهد کرد.آهسته شروع کنید و به صدای بدن خودتان گوش دهید تا بتوانید پاسخ مناسب با آن را در جلسه بعدی تمرین بدهید.
کلام آخر : سعی کنید به یک متخصص شخصی در زمینه ورزش انفرادی تبدیل شوید تا بتوانید با استفاده از روال عادی تمرینات متناسب با قدرت خود، به دستاوردهای بزرگی در آینده دست یابید.

نظرات  (۱)

  • سیّد محمّد جعاوله
  • عالی 
    خداقوت.
    پاسخ:
    سلام سید جان خیلی مخلصیم چند وقت بود نبودید جاتون واقعا خالی بود ، راستی سید جان  به کانال تلگرام ما تشرف بیار خوشحال میشم