سلام و درود خدمت همه عزیزان و دوستان ورزشکار در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

از “وی” می‌توان به عنوان پروتئین کامل یاد کرد،به این معنی‌ که همهٔ آمینو اسیدهای که بدن نیازمند آن برای ترمیم و عملکرد کامل می‌باشد را داراست.

همچنین  مکمل پروتئین وی منبع غنی آمینو اسیدهای شاخه دار ال لوسین،ال ایزولوسین و ال والین است.این منبع با کیفیت پروتئین به طور طبیعی و ارگانیک در محصولات لبنی است،اما به طور معمول این پروتئین به صورت مکمل غذایی به دنیا عرضه و مصرف می شود.

جالب است بدانید که این ماده گران بها ( مکمل پروتئین وی)برای اولین بار در صنایع پنیر سازی به عنوان یک ماده بی‌ فایده در نظر گرفته شد.

ویژگی‌های  مکمل پروتئین وی چیست؟

مکمل پروتئین وی یکی‌ از با کیفیت‌ترین منابع پروتئین است و یک انتخاب بسیار عالی برای آقایان و بانوان در هر سنی‌ محسوب میشود.

نه تنها  مکمل پروتئین وی باعث فراهم کردن آمینو اسیدهای شاخه دار ضروری برای ورزشکاران و افراد عادی می شود،بلکه  مکمل پروتئین وی در بهبود و بازسازی بافت‌های ماهیچه‌ای نیز کمک می‌کند.

مکمل پروتئین وی به سرعت به خاطر طول کم آمینو اسیدهای شاخه دار آن جذب بدن میشود که خود باعث ریکاوری مطلوب و رشد در عضلات میشود. مکمل پروتئین وی دارای ویژگی‌های مطلوب فراوانی‌ است که کنترل وزن،سلامت قلب و عروق و سلامت استخوانها تعداد بسیار بسیار کم‌ از این ویژگیها هستند.

مکمل پروتئین وی، پیش از آنچه فکر می کنید، در دسترس عموم است. این مکمل ( مکمل پروتئین وی) را اصولا از شیر خوراکی، می سازند .شیر از ترکیب دو نوع پروتئین به نامهای  مکمل پروتئین وی به میزان (۲۰%) و پروتئین کازئین به میزان (۸۰%) تشکیل شده است.  مکمل پروتئین وی پروتئینی خالص و طبیعی و با کیفیت بسیار بسیار بالامی باشد که از شیر گاو هنگام جداسازی پنیر تولید می شود. همچنان  مکمل پروتئین وی منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است که بدن خود قادر به ساختن و تولید این آمینو اسیدها نمی باشد و بطور روزانه از طریق تغذیه غذاهای حاوی پروتئین و یا مکمل های  مکمل پروتئین وی نیاز خود را برآورده می کند. آمینو اسید های ضروری بلوک های سازنده عضلات ، پوست، ناخن و کلیه بافت های دیگر بدن می باشند. خالص ترین نوع  مکمل پروتئین وی، پروتئین ایزوله می باشد که حاوی کمترین میزان چربی است، لاکتوز و کلسترول و بالاترین میزان آمینو اسیدهای ضروری می باشد. تحقیقات نشان میدهد که  مکمل پروتئین وی عالی ترین نوع پروتئین و انتخاب بسیار خوب برای افراد در همه سنین می باشد به خصوص ورزشکاران عزیز..

جذب آسان

مکمل پروتئین وی، به آسانی به آمینو اسیدها تجزیه شده و در روده‌ی کوچک راحت‌تر از منابع غنی پروتئینی مانند گوشت گاو، مرغ، ماهی یا سویا جذب می‌شود. جذب این پودر پروتئینی آنقدر خوب و راحت صورت می‌گیرد که با میزان جذب ۹۵٪ در جایگاه دوم پس از تخم مرغ با مقدارجذب ۱۰۰٪ قرار دارد.

از آنجا که پودر وی سریع جذب می‌شود، مکملی مؤثر برای مصرف بلافاصله پس از انجام تمرینات است، یعنی زمانی که که بدنتان در بالاترین نیاز به آمینواسیدها برای رشد و ترمیم قرار دارد. مکمل های پروتئینی دیگر مانند پودر سویا، جذبشان بیشتر طول می‌کشد، ازینرو باید چند ساعت قبل از تمرین مصرف شوند.

اگر  مکمل پروتئین وی کانسنتریت حاوی ۸۰ درصد پروتئین می‌باشد پس ۲۰ درصد مابقی چیست؟

هر پودر پروتئینی،چه وی،سویا،کازئین و… دارای مقداری آب درون خود است.در حقیقت این مقدار در کل فرمول به پنج درصد می‌رسد.۳-۵ درصد دیگر نیز مواد معدنی خود وی میباشند.۱۰-۱۲ درصد باقیمانده نیز ترکیبی‌ از کربوهیدراتها و چربی‌ می‌باشد.