سلام و شب بخیر خدمت دوستان و همراهان عزیز در وبلاگ پرورش اندام fitnesspro

راه های بهبود جذب نوشیدنی های پروتئینی
مصرف فیبر قابل حل خود را افزایش دهید. سیستم هاضمه نیازمند ۶ هفته زمان است تا کاملاً با مصرف فیبر وتغییرات آن در سیستم هاضمه سازگار شود. اولین هدف در این رابطه اطمینان از این مسئله است که ساختار معده به افزایش ظرفیت هضم پرداخته تا که متعاقب آن بتواند هضم و جذب وعده های پروتئینی مایع را نیز توسعه دهد.


پس باید به تدریج فرآیند هاضمه خود را توسعه دهید. مهم است که به سبب دوری از ناراحتی معده ، ایجاد گاز و اسهال به تدریج به افزایش مصرف فیبر بپردازیم. پس سعی کنید بر روی مواد غذایی پاک کننده طبیعی نظیر سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی خود تکیه کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل یک وعده مصرفی از این ماده مغذی را با هر وعده غذایی خود به جز نوشیدنی بعد از تمرین می خورید. آب میوه های تجاری را جزو موارد فوق به حساب نیاورید ؛آنها شامل فیبر نیستند.

۵ الی ۸ وعده وعده غذایی سبزیجات ( به علاوه مقداری میوه ) داشته باشید اگر روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر به دست نمی آورید ( حاوی هر دو مورد قابل و غیر قابل حل در یک روز ) پس سعی کنید از مکمل های فیبر دار استفاده کنید.

شیر مصرف کنید . مورد دیگری که به منظور استفاده دراین رابطه مهم است شیر نام دارد. پس به جای شیر بدون چربی ، آب یا آب میوه از شیر کامل ( بدون این که فرآیند سازی شده باشد ). استفاده کنید. چربی موجود در شیر طبیعی ، در کنار کازئین موجود در آن قدرت حرکت را کند می کند، در نتیجه باعث می شود مسیر هاضمه شما زمان بیشتری برای هضم و جذب پروتئین داشته باشد.

راه های بهبود جذب نوشیدنی های پروتئینی
برنج نیز کاملاً در این رابطه مناسب است. راه حل دیگر که یکی از موارد موًثر در این زمینه می باشد، مصرف برنج ( یک فنجان یا کمی بیشتر ) به همراه محلول پروتئینی تان است . این متد به ویژه وقتی موًثر است که حجم زیادی از پروتئین وی هیدرولیز یا وی غلیظ می خورید. تولید کنندگان پودرهای پروتئینی به صورت افزاینده ای عصاره برنج را به فرمول خود به منظور افزایش فرآیند هضم و جذب پروتئین می افزایند.

راه های بهبود جذب نوشیدنی های پروتئینی
زمان نیز در این رابطه مهم است زمان نیز در این رابطه عناصر کلیدی است. پروتئین وی بهترین مکملی است که می توان آن را بعد از تمرین خورد حتی از گوشت و کازئین نیز بهتر است. چرا ؟ زیرا به سرعت هضم و جذب می شود و بدن در این زمان ویژه به صورت موًثر از اسیدهای آمینه استفاده می کند و بلافاصله بعد از یک جریان تمرینی اسیدهای آمینه را وارد خون می کند. پس به منظور عملکرد بهتر می توانید در این زمان از اسید آمینه های زنجیره ای موجود در محلول پروتئینی خود بهترین استفاده را ببرید . حقیقت اینجاست که آنها در زمان بعد از تمرین بهتر از طی آن دارای عملکرد هستند و شما هم در آن زمان پروتئین ایده آل بعد از تمرین خود را دارید.