سفیده تخم مرغ ،به نام آلبومین تخم مرغ هم شناخته می شود، یکی از با کیفیت ترین پروتینهای موجود است . برخی آن را پروتئین کاملی می دانند بدلیل آرایش آمینو اسیدهای آن و توانایی بدن در استفاده مناسب از آنها . پروتئین سفیده تخم مرغ بویژه حاوی مقدار بالای آمینو اسیدهای شاخه داراست که می توان کمک کند به تولید پروتین در عضلات، در واقع تحقیقلات نشان داده از نظر تحریک تولید پروتئین، پروتئین سفیده تخم مرغ آثار مشابهی با پروتئین شیر دارد. همچنین حاوی مقادیر بالای آمینواسید آرژینین است، که تولید نیتریک اکسید را تحریک می کند . نیتریک اکسید باعث اتساع عروق خونی می شود، در نتیجه افزایش جریان خون در عضلات، که کمک می کند .به انتقال اکسیژن بیشتر، مواد مغذی و هورمونهای آنابولیک برای تقویت سطوح انرژی و پمپ بهتر در طول تمرین و ریکاوری بهترعضلات و رشدبیشتر پس از آن . علاوه بر این، آرژینین کمک می کند به تقویت سطوح هورمون رشد، که در طول تمرین و پس از آن اهمیت بالایی دارد . پروتئین سفیده تخم مرغ همچنین حاوی مقادیر بالای

پروتئینهای سولفوردار است، که در پروسه تولید هورمونها در بدن نقش مهمی دارند، و از این طریق هم می تواند رشد عضلانی را تقویت کند . سفیده تخم مرغ حاوی بیش از ۴۰ نوع پروتئین متفاوت است . از آنجایی که اغلب آنها در مقادیر کمی هستند، تنها تعدادی از آنها بخش عمده از سفیده تخم مرغ را تشکیل داده که بطور گسترده ای مورد مطلعه قرار گرفته اند. در میان این پروتئینها، اوآلبومین که نوعی گلیکو پروتئین است (پروتئینی که کربوهیدارتی به آن متصل شده )، بخش عمده را تشکیل داده، حدود ۵۵ درصد از کل پروتئین سفیده تخم مرغ را. به این جهت که گاهی از سفیده تخم مرغ با نام اوآلبومین هم بر روی برچسب مکملها یاد می شود .

پروتئین سفیده تخم مرغ در واقع فاقد هر نوع کربوهیدرات و چربی است، که آنرا به انتخاب خوبی بدل کرده برای کسانی که در رژیم هستند . پودر پروتئین سفیده جایگزین خوبی است برای کسانی که در هضم لاکتوز مشکل دارند یا نسبت به پروتئینها شیر حساسیت دارند و نمی توانند پروتئینهای حاصل از شیر از جمله وی و کازئین را بخوبی مورد استفاده قرار دهند . در ضمن برای کسانی که از طعم سفیده پخته خوششان نمی آبد هم انتخاب خوبی است تا بازهم از مزایای پروتئین تخم مرغ بهرمند شوند .

این پودر پروتئین از سفیده تخم مرغ بدست می آید . پودر پروتئین سفیده حاوی مقادیر بالای BCAAها و آرژینین است . مصرف این پروتئین پس از تمرین (به همراه وی )، بین وعده ها و قبل از خواب (به همراه کازئین ) مفید است .

تهیه پودرهای پروتئین سفیده تخم مرغ، نسبتاً راحت است و اساس آن خشک کردن سفیده تخم مرغ و سپس تبدیل به پودری مناسب است . برخی از تولید کنندگان از پروسه اسپری خشک برای تولید پودرهای با کیفیت تر استفاده می کنند . البته پروسه پاستوریزه کردن هم روی آن انجام می شود . برای از بین بردن ویروس سالمونلا و خنثی کردن پروتئین آویدین (که در سفیده خام وجود دارد و برای سلامتی مضر است. )