مزایای دمنوش های گیاهی برای همه شناخته شدست و نه تنها می‌تونه حالتون رو بلافاصله خوب کنه بلکه توانایی جلوگیری از برخی بیماری‌ها رو هم داره.با مصرف این ۷ نوع دمنوش خارق العاده می‌تونید خودتون رو در برابر سکته‌های قلبی، افزایش وزن، دیابت و انواع سرطان بیمه کنید.

۱-چای سبز

در قدرت فوق العاده این دمنوش هیچ شک و ابهامی وجود نداره و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در جهان محسوب میشه. این چای سرشار از آنتی اکسیدان و پلی فنوله که این دو جزء مبارزه کنندگان اصلی با رادیکال‌های آزاد هستند. همچنین ضدپیری و ضد سرطان شناخته شده و از آسیب رسیدن به دی ان ای و ابتلا به بیماری‌های قلبی جلوگیری میکنه.

۲-چای سیاه

چای سیاه بطور کلی دارای کافئینه و دارای آنتی اکسیدان های زیادیه و مصرفش تاثیر مثبتی روی قلب و رگ‌های خونی میذاره. چای سیاه برای هوشیاری ذهنی، تقویت حافظه، تسکین دهنده سردرد بسیار مناسبه.اگر مصرف مُسکن‌هایی مثل آسپرین و استامینوفن با چای سیاه همراه باشه کارایی مسکن ها ۴۰ درصد افزایش پیدا میکنه.


۳-چای اولانگ

این چای محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین نوع چای در چین و تایوانه که مصرف منظمش فواید بسیاری برای سلامتی داره. افزایش متابولیسم، کاهش دهنده کلسترول بد، بهبود عملکرد دستگاه گوارش، سلامت موها، کنترل فشارخون، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و استخوان‌ها از فواید بی‌نظیر این چای گیاهی پرطرفدار محسوب میشه. 

۴-چای بابونه

هیچی مثل دمنوش بابونه نمیتونه خواب آرام و دلچسب رو برامون بیاره. این چای ضد استرس و اضطرابه و، در کاهش دهنده استرس، بالابردن خلق و خو، کاهش افسردگی و جلوگیری از بی‌خوابی کمک بسیار زیادی میکنه.

۵-دمنوش رویبوس

این چای فوق العاده و ضد التهاب یکی از منابع ضد سرطانه. این چای می‌تونه استرس رو کاهش بده و مثل یک ضدسرطان قوی عمل کنه. برعکس چای سفید، سبز و سیاه که همه از گیاه به دست میان، چای رویبوس از یک درختچه تولید میشه. در واقع رویبوس از بوته‌های قرمزی در آفریقای جنوبی درست شده و بدون کافئینه، پس برای خانم‌هایی که باردارند و می‌خواهند مصرف کافیئن‌شون رو کم کنن گزینه خیلی خوبیه.

۶-چای سفید

اگه از خطر ابتلا به دیابت میترسید این دمنوش رو مصرف کنید که با پاییین آوردن سطح کلسترول های بد خطر بیماری های قندی رو ازتون دور میکنه.

۷-چای ترش

چای ترش برای بیمارایی که از فشار خون بالا رنج می‌برن معجزه میکنه و از مبتلا شدن به بیماری‌های قلبی و عروقی و کلیوی جلوگیری میکنه و باعث کم شدن کلسترول بد، هضم و جذب بهتر و خوب شدن عفونت‌ها میشه. این دمنوش بی‌نظیر ضدسرطان، ضدعفونت، ضدباکتری، ضد درد، ضد افسردگیه و حتی چربی سوزی زیادی رو انجام میده و باعث میشه لاغر بشید.