چیزی که هرگز از عسل انتظار نمیرفت استفاده از اون برای کاهش وزنه.اگر چه عسل طعم شیرینی داره و از مقدار زیادی قند تشکیل شده، اما نقش مهمی در رژیم غذایی ایفا میکنه، چرا که فواید بسیاری داشته و با داشتن مواد غذایی کافی در طول رژیم باعث میشه چربی زیادی در بدن بسوزه و بدن به سرعت لاغر شده و در واقع به مهار اشتها و در نتیجه کاهش وزن منجر میشه.

رژیم‌های ساده با عسل رو میشه بدون تلاش زیاد برای سوزوندن چربی به کار برد و با استفاده از عسل همراه با نوشیدن مقدار زیادی آب و اجتناب از غذاهای چرب میشه نتیجه‌ی بهتری گرفت زیرا عسل کالری رژیم رو کاهش میده، هر چند یک قاشق عسل حاوی ۹۰ کالریه، برای حفظ وزن مصرف یک یا دو قاشق غذاخوری عسل در روز مفیده.
فردی که به دنبال یک برنامه تغذیه‌ای برای کاهش وزنه باید از خوردن عسل به تنهایی اجتناب کنه زیرا خوردن عسل به تنهایی میشهد به افزایش وزن منجر بشه. مصرف یک قاشق غذا‌خوری عسل با آب داغ قبل از صبحانه با معده خالی کمک میکنه چربی‌های بدن بسوزند و وزن بدن کاهش پیدا کنه. همچنین نوشیدن عسل با آب لیمو و آب گرم هر روز صبح با معده خالی از نظر انرژی برای انجام فعالیت‌ها و کاهش وزن مفیده.
مصرف عسل و دارچین نیز به شیوه‌ای موثر به کاهش وزن کمک میکنه. یک فنجان آب جوش با یک قاشق چای‌خوری دارچین و عسل ۴۰ دقیقه قبل از صبحانه و قبل از خواب برای بدن بسیار مفیده زیرا عسل و دارچین تعامل خوبی با هم دارن و به بهبود هضم غذا کمک میکنن و در نتیجه مانع از ذخیره چربی زیاد میشن. تحقیقات نشون دادهه که خوردن یک فنجان دارچین جوشانده با عسل در صبح به کاهش حس گرسنگی در طول روز و سوزوندن کالری بیشتر منجر شده و این یعنی یک راه طبیعی برای کاهش وزن. عسل غذای کنترل‌کننده حس گرسنگیه.
اگه میخوایین عسل رو به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید میشهید چند قطره از اون رو در ماست کم چرب حل کنید و اون رو با صبحانه میل کنید و یا چند قطره از اون رو به یک لیوان شیر کم چرب اضافه کنید.