آیا میدونید که خواص موز با میزان رسیدنش تغییر میکنه؟ حتی مزه موز هم هرچی که رسیده تر میشه شیرین تر میشه این تغییر ها بخاطر ، عملکرد آنزیم ها و شکستن نشاسته ی موز و تبدیلش به قندهای ساده , مونو ساکارید یا دی ساکاریدهاست.

نشاسته شیرین نیست اما قند ها شیرینن و وقتی که موزی شیرینه یعنی نشاسته اون به قند ها تبدیل شده که گوارش و هضمش راحت تر میشه.البته میزان ویتامین ها و مواد معدنی موز با رسیدنش کم میشه پس بهتره موز رو تو یخچال نگهداری کنیم تا رسیده تر از چیزی که باید نشه.

موز هرچی بیشتر میرسه ترکیبات ضد سرطان و آنتی اکسیدان بیشتری ترشح میکنه.وقتی که موز به اندازه ای رسید که پوستش شروع به قهوه ای شدن کرد ماده ای در موز به وجود میاد که بهش TNF میگن. و این ماده ماده ایه که میتونه سلول های غیر طبیعی و تومور رو از بین ببره.هرچی پوست موز فهوه ای تر باشه خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن تومور درون موز بیشتره پس موز های رسیده خاصیت خیلی بیشتری نسبت به موزهای سبز دارند.

پس بهترین زمان خوردن موز وقتیه که کاملا رسیده بشه، اما اگر دیابت نوع 2 داریدیا میخواید قندتون بالا نره موز رو وقتی که هنوز سبزه و داره تغییر رنگ میده به زرد شدن بخورید چون براتون مفیده.