سلام و صبح بخیر خدمت همراهان و دوستان عزیز در وبلاگ fitnesspro


در دوران حجم برای اینکه بیشتر از ارنج هایم مراقبت کنم و حجم بهتری کسب کنم از دمبل استفاده می کنم تا از فشار اعمالی روی ارنجهایم بکاهم ، اگر بعد از اجرای حرکت اخر که پشت بازو از پشت سر می باشد عضلاتم به درستی خسته نشده باشند ، مجددا سراغ حرکت پشت بازو ایستاده با کابل می روم و یک ست با سیستم ست های کاهش یابنده ان را تا جایی انجام می دهم که دیگر نتوانم دستم را به راحتی بالا ببرم.


* حرکت پشت بازو ایستاده با کابل مچ برعکس


موقعیت شروع ؛ پشت به دستگاه کابل بایستید و دستگیره مثلثی را به کابل متصل کنید ، دستگیره ها را داخل در دست بگیرید و ارنح های خود را نزدیک بدن نگه دارید برای شروع باید دست نزدیک به سینه هایتان باشد.


نحوه اجرای حرکت : شروع می کنم دستگیره را به سمت زمین پایین می کشم و همزمان بازدم میکنم ، باید بالا تنه خود را صاف و ارنج های خود را نزدیک بدن نگهدارید ، زمانی که به پایین ترین موقعیت حرکت رسیدید یعنی جایی که بازوها صاف شده اند و ارنج ها به حالت قفل رسیدند عضلات پشت بازو را منقبض کنید و یک ثانیه این حالت را حفظ کنید.


* حرکت پشت بازو ایستاده با کابل

موقعیت شروع: با فاصله ۳۰ سانتی متر از دستگاه بایستید و از کمر اندکی به سمت جلو بالاتنه را متمایل کنید شانه ها را عقب نگهدارید و عضلات شکم را سفت کنید ، دستگیره صاف را به کابل متصل کنید و ان را در دست بگیرید و جایی در حدود ارتفاع سینه خود نگهدارید ، در تمام حالات حرکت باید مچها صاف باشد.


نحوه اجرای حرکت : تنها با حرکت دادن ارنج ها ، شروع کنید میله را به سمت پایین پرس کنید ودر عین حال شانه ها را به عقب بالاتنه را صاف و مچها را قفل نگهدارید ، در بخش پایین حرکت که به انقباض کامل رسیدید در همان حالت مکث کنید و سپس اجازه دهید وزنه به ارامی به موقعیت شروع باز گردد.