سلامی دوباره خدمت همراهان همیشگی وبلاگ fitnesspro :


امروز با تمرینات پشت بازو توسط قهرمان مستر المپیا ارنولد در خدمت شما هستیم با ما همراه شوید...


زمانی که بدنسازی را شروع کردم بازوهای بزرگی ساخته بودم ولی فرم و شکل جالبی نداشتند و صرفا حجیم بودند، همین مساله باعث شد که روی فرم دادن به عضلاتم بیشتر تمرکز کنم و فکر‌می‌کنم که موفق هم شدم، در این مقاله به شما می گویم که چگونه چنین توسعه ای به بازوهای خود دادم.


معتقدم وقت را نباید هدر داد، تمرینات عضلات پشت بازو را باید خیلی جدی گرفت چرا که پشت بازوها یک گروه عضلانی کلیدی برای عضلات سینه و سرشانهبه حساب می ایند.

حرکت مذکور دو مزیت خوب دارد ، اول این که عضلاتم در شروع تمرین به خوبی گرم می شوند و همچنین جریان خوبی از خون در عضلات پشت بازویم پوپاژ می شود و بدین ترتیب عضلات به خوبی برای اجرای حرکات سنگین اماده می شود.


به این حرکت یعنی پشت بازو ایستاده با کابل می رسیم پشت بازوها به خوبی از حرکت اول گرم شده اند و می توانم اندکی فشار تمرین را افزایش دهم در این حرکت دستگیره صاف را انتخاب می کنم و دست ها را نسبتا جمع می گیرم ، چیزی در حدود کمی جمع تر از عرض شانه هایم احساس میکنم چنین حالتی باعث انقباض بهتری در عضلاتم می شود.


علاوه ، بر این از کمر اندکی به سمت جلو بالا تنه را متمایل می کنم و باز هم به کمک این حالت خودم را به انقباض بهتر نزدیک می کنم ، حرکت پایه ای تمریناتم پشت بازو با هالتر است حرکت پشت بازو با هالتر از پشت سر هم به لحاظ حجمی ، و هم به لحاظ قدرت برای عضلات پشت بازو مفید است ، این حرکت را ترجیحا در حالت نشسته اجرا می کنم تا پشتم تکیه گاه داشته باشد و خطر کمرم را تهدید تکند .


گاهی این حرکت را با هالتر خمیده اجرا می کنم و بعضی وقت ها هم با دمبل که این بستگی به جلسه تمرینی ام دارپ، در دوران حجم برای این که بیشتر از ارنج هایم مراقبت کنم و حجم بهتری کسب کنم از دمبل استفاده می کنم تا از فشار اعمالی روی ارنجهایم بکاهم، اما در فصل مسابقات جهت دسترسی به تفکیک عضلانی بهتر از هالتر خمیده برای اجرای این حرکت استفاده می کنم.


در این حرکت از ایجاد انقباض انفجاری خودداری می کنم تا خطری به وجود نیاید و در عوض حرکت را کنترل شده و ارام انجام می دهم.