سلام و درود خدمت دوستان عزیز و بزرگوار در وبلاگ fitnesspro :


در مقاله قبلی در مورد چربی های اضافه بدن حرف زدیم امروز میخاهیم به ادامه این مقاله بپردازیم با ما همراه باشید...


چربی برامده تنها در بخشهای مشخصی از بدن ظاهر می شود در مردان این نوع چربی در بخش شکم و کمر می باشد و در زنان در قسمت پشت ران ، باسن  و شکم.


چرا این نوع چربی تنها در قسمتهای مشخصی از بدن ظاهر می شود ؟ دلیل یک چنین تمایلی بخاطر وجود بیش از اندازه یک انزیم که برای ذخیره چربی در ان قسمت است می باشد ، یعنی مقدار انزیم مورد نیاز ذخیره چربی در ان قسمت به نحو قابل توجهی بیش از حد نرمال می باشد .


تمرکز یک چنین انزیمهای که به انها لیپوپروتئین لیپاز می گویند به مراتب  در قسمتهای همچون سینه ، باسن ، ران در زنان بیشتر می باشد البته تمرکز این انزیم در قسمت شکم و کمر در مردان بیشتر می باشد ، با وجودیکه سلولهای چربی نرمال و چربی برامده  از لحاظ شکل ظاهری با هم تفاوت دارند ولی در بعضی موارد دارای وجه مشترک می باشند ، هر دو این سلول ها یک سلول چربی می باشند و بهمین دلیل می توان از انها برای تامین انرژی بدن استفاده کرد پس از این لحظه به بعد می بایست به این چربی برامده هم به عنوان منبع تامین انرژی که در بدن ذخیره شده و می توان از ان در اینده استفاده کرد نگاه کنید.


هنگامیکه فرد وزن کم می کند بالانس انرژی را در بدن بر هم می زند یعنی فرد کالری بیشتری از کالری مورد نیاز روزانه مصرف می کند این کالری مازاد مورد نیاز بدن از طریق چربی موجود در بدن تامین می شود و بدین ترتیب از سایز سلول های چربی کاسته می شود .


یک موضوع که دانستن ان چندان خوشایند نیست این است که هنگامیکه یک سلول چربی در بدن تولید شد دیگر از بین نمی رود و در نهایت تنها اتفاقی که برایش می افتد این است که حجم خود را ازدست می دهد بصورت طبیعی هیچ راهی برای جدا کردن ان از بدن وجود ندارد ، ولی ان چیزی خوشایند است که وقتی سلول چربی مصرف میشود دیگر به نظر نمی اید...