سلام و درود خدمت همه دنبال کنندگان ورزش زیبای بدنسازی در وبلاگ پرورش اندام تیم fitnesspro


دانستن این ۵ نکته کلیدی می تواند به میزان قابل توجهی در پیشرفت بدنسازی موثر‌باشد ، خود را برای تمرین بدنسازی مهیا کرده ام ، و فکر افزایش حجم ، وزن ، قدرت ، و استقامت سطح تندرستی مرا بر این وا میدارد که نوشتن این مقاله را کنار گذاشته و انرا یه بعد موکول کنم ولی خواهشا صبر کنید قبل از اینکه بروید و عضلات خود رابسازید می بایست یکسری مطالب را حتما یاد بگیرید.


هر چه قدر این نکات را بهتر درک کنید به همان نسبت با سرعت متعادل تری به پیشرفت خود ادامه دهید و کمتر ایست عضلانی را تجربه خواهید کرد.


حجم تمرین مشخص کننده میزان کالری است که در طول تمرین انجام میدهید و به عنوان یک فاکتور اصلی تعیین کننده در تمرین محسوب می شود در حقیقت شما می توانید با تغییر در اجزای متعددی بر روی حجم تمرین تاثیر گذار باشید.


برای مثال یک تکرار به بلند کردن وزنه و انتقال ان به پایین ترین نقطه و سپس بازگشت ان به جای اول گفته می شود و به اجرای چند تکرار بصورت پشت سر هم نیز ست می گویند یک بدنساز مبتدی بصورت معمول تعداد تکرار های بالاتری را در هر ست انجام می دهد ( بصورت متوسط ۱۰ تکرار ، علت اصلی اینکار یادگیری تکنیک صحیح اجرای حرکت می باشند ) .


همانطور که در بدنسازی با تجربه تر می شوید به اهمیت تغییر های همچون تعداد تکرار و تعداد ست برای افزایش و یا کاهش شدت تمرین بیشتر واقف می شوید ، برای انجام این کار می توانید به طرق زیر عمل کنید:


۱- تعداد تکرارها را ثابت نگه دارید و عوض از تعداد ستها کاسته و یا بر انها بیفزاید.

۲- تعداد ست های را ثابت نگه دارید و در عوض تعداد تکرار ها را کم یا زیاد کنید.

۳- تعداد کل ستها و تکرار های انجام شده در طول یک جلسه ، یک هفته و یا یک ماه را بشمارید و تغییراتی را در این قسمت لحاظ کنید همینطور که در یدنسازی پیشرفته تر میشوید متوجه خواهید شد که تغییر در این فاکتور ها چه قدر در افزایش انگیزه تمرین کردن موثر می باشد ...ادامه دارد