سلام خدمت دوستان عزیز و ورزشکاران گرامی در وبلاگ پرورش اندام تیم فیتنس پرو fitnesspro


امروز در مورد دانستنی های جالب در مورد پا  میخواهیم مطالبی رو خدمت شما قرار بدهیم با ما همراه باشین،


معمولا بدنسازان با تجربه به این نکته اشراف دارند که هنگام اجرای این حرکت باید عضلات پشت خود را صاف نگاه داشته و از قوز کردن بپرهیزند ،‌اما بسیاری از افراد مبتدی در حین انجام ددلیف رومانیایی دامنه حرکت را افزایش داده و یا به بیانی دیگر هالتر را خیلی زیاد به سمت زمین هدایت کرده و در نهایت ناخوداگاه حالت پشت از فرم صاف خارج خواهد شد.


حال برای رفع این مشکل می بایست که اجازه ندهید هالتر از قسمت میانی قلم پا رد شده و به زمین برسد در غیر این صورت این حرکت را با این نحوه اجرا نمی توان ددلیف به حساب اورد ما به شما پیشنهاد میکنیم برای اینکه فرم استاندارد صحیح حرکت در بدنتان جای بیفتد ، ابتدا این حرکت را با هالتر خالی اجرا کنید.

برای اینکار ابتدا باید به پهلو روی به روی اینه قرار گرفته و همزمان هالتر را که به سمت پایین انتقال می دهید به پشت خود نگاه کرده و اجازه ندهید ستون فقرات و پشت از حالت طبیعی خارج شده و اصطلاحا قوز نکنید البته این نکته را هم باید مدنظر قرار دهید که مفصل زانو را نباید کاملا قفل کنید.


مخصوصا هنگام اجرای این حرکت با وزنه های سنگین ،احتمالاشما بارها به این موضوع برخورده اید که تنظیم نمودن پنجه پاهارو به داخل و یا رو به بیرون در هنگام اجرای حرکات مختص به پا می تواند بخش های ویژه این عضله را درگیر حرکت کند ، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که موضوع فوق فقط در مورد حرکت جلوپا و پشت پا سیم کش صدق خواهد نمود.


بنابراین شما مجاز نیستید در حرکاتی که کف پاها بر روی یک صفحه صاف و سخت فیکس می شود همانند اسکوات و یا پرس پا پنجه را رو به داخل و یا به خارج ان هم با زاویه تند تنظیم کنید ، چرا که می تواند صدمات جبزان ناپذیری را به مفصل زانو ، لگن و یا مچ پا وارد کند.


بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که همواره درطول اجرای ۳ حرکت : اسکوات ،هاک اسکوات و پرس پا موقعیت پنجه ها را به حالت طبیعی حفظ کنید ، حال باز با این تفاسیر این خود شما هستید که با تنظیم پاهایتان روی سطح صاف دستگاه ، باید یک حالت توازن ، تعادل و راحتی را برای خود رقم زده بطوری که در طول اجرای تکرارها ، پرس حرکات از طریق پاشنه پا و برامدی کف پا در جهت اجرای مقتدرانه و امن حرکت صورت بپذیرد...ادامه دارد