سلام خدمت مخاطبان و همراهان و ورزشکاران عزیز پرورش اندام در وبلاگ fitnesspro در خدمت شما هستیم :


بله این موضوع صحت دارد بصورت علمی ثابت شده است که در طول تمرینات ایروبیک بدن برای تهیه انرژی مورد نیاز سلول هایبدن برای تهیه انرژی مورد نیاز سلول های عضلانی را متابولیزه می کند و با شکست سلول های عضلانی نیز قسمتی از انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند البته این موضوع هیچ جای نگرانی ندارد چون بدن انسان بصورت مداوم و پیوسته در حال انجام یک چنین پروسه ای است( یعنی بافت های سلولها ، شکسته شده و دوباره از اول ساخته می شوند ) از این پروسه بنام ( protein turn over ) تغییر و تبدیل یاد می کنند.


بدن انسان بصورت مستمر در حال تغییر از حالت انابولیک یا ساخته شدن و دوباره سازی به حالت کاتابولیک با تخریب و شکسته شدن می باشد.


این سیکل بصورت مداوم در بدن در حال اجرا است و دلیل انهم این است که این بخش نرمال از زنده ماندن و زندگی کردن می باشد . بهر حال ما به عنوان یک ورزشکار هدفمان این است که رویه و پروسه را اندکی به نفع خودمان تغییر دهیم ، یعنی بیشتر از انابولیک ( ساخته شدن ) در قیاس با کاتابولیک ( شکسته شدن ) منفعت ببریم و بدین ترتیب در طول شبانه روز بیشتر در وضعیت انابولیک قرار داشته باشیم.


گاهی گروهی این بخش از فیزیولوژی بدن را از محتوای اصلی خود خارج می سازند و بدین ترتیب شکل انرا بنوعی تزسناک و کاملا مضر برای دیگران جلوه می دهند و به مردمی که می خواهند به تمرینات هوازی (ایروبیک ) بپردازند القا می کنند که با اجرای تمرینات ایروبیک عضلاتشان اب می شود...