سلام خدمت تمامی همراهان و دوستداران عزیز وبلاگ fitnesspro:

اب برای سلامتی و زنده ماندن حیاتی می باشد ولی اکثر مواقع ما به علت این مهم بودن توجه نمی کنیم و اصلا به این موضوع فکر نمی کنیم که چطور اب به ما کمک می کند که بهتر به تمرین بپردازیم. بعد از اکسیژن اب دومین عنصر ضروری‌ برای زندگی به حساب  می اید بدن انسان قادر است برای چند هفته بدون رسیدن غذا به ان زنده بماند ولی بدون وجود اب تنها چند روز بیشتر دوام نمی اورد که البته اگر محرومیت از اب در هوای گرم باشد به مراتب بدن زودتر از پا در می اید.

بدن انسان و اکثر ازگانهای تشکیل دهنده ان بصورت عمده از اب تشکیل شده اند بطور متوسط حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بدن انسان از اب تشکیل شده است.

اب برای تمام عملکرد های بدن لازم و ضروری می باشد. اب به سیستم هاضمه کمک می کند تا جذب مواد غذایی را انجام دهد ضمن اینکه در تنظیم درجه حرارت بدن و گردش خون نیز بصورت مستمر دخالت دارد، اب نقش مهمی در رساندن مواد غذایی به سلول ها و همچنین خروج مواد زاید از بدن ایفا می کند . جدای از این عملکرد ها اب همچنین در جلوگیری از فرسودگی مفاصل نقش بسیار مهمی دارد.

اگر به بدن اب کافی رسانده نشود ( دهیدراته شدن ) بدن مستعد ابتلا به چندین و چند مشکل خواهد شد که برای نمونه می توان از ابتلا به اسم ، الرژی ، فشار خون ، میگرن و ... نام برد.