با سلامی دوباره خدمت عزیزان و همراهان همیشگی وبلاگ fitnesspro:


شروع به بدنسازی را می توان بصورت کلی به دو بخش تقسیم کرد:

۱. افزایش وزن

۲.کاهش وزن

دسته اول افرادی هستند که به دلایل مختلف لاغر بوده و کمبود وزن دارند.

افرادی که با این هدف به باشگاه بدنسازی کشیده شوند معمولا در قیاس با گروهی که قصد کاهش وزن دارند مدت زمان بیشتری تمدید عضویت خود در باشگاه ادامه می دهند و خیلی از افراد که در بدنسازی با سابقه و با تجربه می شوند از میان همین گروه هستند و اهمیت اینست که افراد لاغر وقتی به باشگاه بدنسازی می ایند با اجرای حرکات با وزنه باعث می شوند که عضلات به تحریک وادار شوند و برای همین تحریک هم به انرژی بیشتری نیاز دارند.



و همین عملکرد باعث میشود فرد به صورت اتوماتیک وار احساس می کند که اشتهایش خیلی بیشتر از سابق شده است حال اگر این فرد به همین منوال ادامه دهد در عرض چند هفته افزایش وزن اولیه را شاهد خواهد بود همین می شود که فرد مسر می شود که بدنسازی را ادامه دهد البته روند افزایش وزن در این افراد معمولا قابل توجه است نیز افزایش وزن ۵ تا ۱۵ کیلو در عرض چند ماه در این قبیل بدنسازان یک امر نرمال بحساب می اید...


یک نکته تی که این دسته از بدنسازان می بایست به ان توجه کنند اینست که صبر وپشتکار را سر لوحه کار خود قرار دهند و هرگز سعی نکنند راه صد ساله را یک شبه بپیمایند چون بدین شکل صدمات جبران ناپذیری به خود خواهند زد یکی از این نوارد که از همه شایع تر است استفاده از دارو می باشد که خود نیاز به بحث در یک مقاله کامل را دارد... ادامه دارد.