اگر یک تازه وارد به باشگاه هستید ، قبل از اینکه به فکر بلند کردن وزنه باشید سعی کنید خودتان را با نحوه صحیح اجرای حرکت اشنا سازید . هنگامیکه تکنیک صحیح اجرای حرکت را فرا گرفتید می توانید به مقدار وزنه بیفزایید و بدین ترتیب بر قدرتتان غلبه کنید به عکس ها و نحوه اجرای صحیح حرکت ها دقت کامل کنید اگر احساس کردید حرکت برایتان دشوار است و در اجرای ان مشکل دارید از یک نفر با تجریه و مایل به کمک به  شما ، بخواهید که نحوه صحیح اجرای حرکت را نشانتان دهد. 


البته بعضی ها ترجیح می دهند که برای چند جلسه اول از مربی خصوصی استفادهکنند هدف اصلی در بدنسازی ساختن عضلات و افزایش سایز انها می باشد هرگز سعی نکنید در باشگاه به دنبال این باشید که سنگین ترین وزنه را با فرم ناصحیح جابجا کنید چون بدین ترتیب راهی جز اسیب دیدگی نخواهید داشت.


و در عوض تمام تلاش خود را بکار ببندید تا صحیح ترین نحوه اجرای حرکت را فرا بگیرید. البته نبایست از خودتان انتظار داشته باشید که بتوانید در همان جلسات اول حرکت را با فرم ایده ال ان اجرا کنید برای اینکه بتوانید خودتان را با تکنیک اجرای هر حرکت در این جلسات منطبق سازید حتما سعی کنید که با میله خالی و یا با حداقل وزنه اینکار را انجام دهید هرگز سعی نکنید در چند جلسه اول با تمام قدرت تمرین کنید ، سعی کنید تمام تمرکز خود را بر روی اجرای صحیح حرکت معطوف کنید.


  • حتما می بینید که به مرور زمان قادر خواهید بود هم با فرم صحیح و هم با وزنه مناسب ان حرکت را انجام دهید در هفته اول هرگز سعی نکنید که تا نقطه خستگی کامل عضله تمرین کنید. تنها یک ست ۱۰ تکراذی از هر حرکت برای تطبیق عضله با مغز کافی است خب تا اینجا برای جلسه اول کافی است پس از اینکه نحوه صحیح حرکت را فرا گرفتید نوبت می رسد به فکر کردن در مورد مقدار وزنه ای که می توانید جابجا کنید... ادامه دارد!